Balás Dávid

CEO - Digitlean Kft.

Előadás címe: Digitalizáció a Lean alapú szervezetfejlesztésben

Digitalizáció és Lean. Az ipar két legnagyobb hatású trendje jelenleg, ami a szervezet belső működtetését érinti. A Lean ma már egy gyűjtőnév, ami alapjában véve egy olyan idő alapú megközelítést és eszközrendszert jelent, melyben az értékteremtő idő arányát kell növelni az összes eltöltött folyamat időn belül a veszteségek szisztematikus, tanuláson alapuló felszámolásával.

A digitalizáció (értsd Ipar4.0) ma már nem csak egy technológiai, hanem egy szervezetfejlesztési trend is egyben. A fő célja az adat-információ transzformációjának radikális felgyorsítása, amely drasztikusan növelheti a vezetői döntések hatékonyságát egy szervezetben.

Összekapcsolva e két meinastream trendet a szervezetfejlesztés új horizontjai nyílnak meg a szervezet kulturális képességeinek függvényében. A szervezet mindenkori érettségi szintje ugyanis alapjaiban befolyásolja az egységnyi idő alatt elérhető kulturális és pénzügyi eredményeket.

Előadásomban elsősorban annak fogok utánajárni, hogy miként érdemes digitális alapokon a Lean bevezetésének nekivágni és annak remélt hatásait felgyorsítani. Ehhez az un. Digitális Lean Érettségi Modellt (DLÉM) és a Digitlean rendszerünket fogom bemutatni, mely egy lehetséges első lépés lehet a digitális Lean transzformáció rögös útján egy szervezet számára.

Zalay Buda

HR vezető - Körber Hungária Kft.

Előadás címe: Kerekasztal beszélgetés

Tapasztalt csapat- és közösségépítő vagyok, aki bizonyított vezetői múlttal rendelkezik a multinacionális vállalatok különböző szerepeiben és pozícióiban.

Én az emberi lény korlátlan képességeinek híve vagyok. Arra kell törekednünk, hogy folyamatosan bővítsük komfortzónánkat, és mindenekelőtt önmagunkat ismerjük meg minél jobban.

Czigler Zsolt

Vimage app Kft.

Előadás címe: A Executive Coaching mint egyéni eszköz

Czigler Zsolt, a VIMAGE alapítója és ügyvezetője 5 éve álmodott meg egy olyan fotóanimáló mobil app-ot, amely segítségével a felhasználók mozgásba hozhatják képeiket. Azóta a terméket majdnem 15 millióan töltötték le, és a Google és a Huawei alkalmazásboltjában is elnyerte az év alkalmazásának címét.

Egy olyan céget szeretett volna létrehozni, ahol kreatív emberek a legújabb technológiákkal dolgoznak, és amelynek termékei nemzetközi
piacokon is sikeresek tudnak lenni. Kis csapat, kevés bürokrácia és sok kihívás jellemzi a mindennapjaikat.

Dallos László

CEO Z-Elektronika Kft.

Előadás címe: Kerekasztal beszélgetés

Dallos László mérnöki végzettségének megszerzése után a Z Elektronika jogelődjénél helyezkedett el.
Később kitérőt tett a multi világba, ahol tesztmérnökként vállalt munkát, bővítve szaktudását és rálátását az elektronika iparra. 2007-ben átvette a Z Elektronikát.
Hozzájárult egy teljes felvonóvezérlő elektronika megalkotásához, melynek utódja ma is megtalálható a piacon. A növekedés nemzetközi partnerek felkutatásával valósult meg. Az eleinte 2 fős vállalkozás mára 130 főre bővült.
Ipari elektronikák mellett mezőgazdasági és orvostechnikai területet is lefed. A klasszikus elektronikai gyártáson túl termékfejlesztést, tesztberendezés-építést, mechanikai tervezést és mérnöki
tanácsadást is kínál vevőinek

Pernyéz Zsuzsanna – HICS, Lift Consulting Kft. ügyvezető

Szervezetfejlesztő, Vezetőfejlesztő üzleti coach, Tréner

Előadás címe: A Executive Coaching mint egyéni eszköz

Szervezetfejlesztő közgazdászként, eddigi szakmai ténykedésem során szereztem sokszínű tapasztalatot abban, hogyan működjünk egyénileg és szervezetként is hatékonyan. Az üzleti és önkormányzati szférában, közép és felső vezetői pozíciókban eltöltött évek után figyelmem egyre inkább a társadalmi, és ezzel összefüggő személyes problémák megoldására összpontosult. 15 éve foglalkozok komplex munkaerőpiaci, ás társadalmi reintegrációs programok kialakításával és megvalósításával, helyi és országos szinten. Ugyancsak ez idő óta vállalkozásfejlesztéssel, és szervezetfejlesztéssel is foglalkozok. Jelenleg saját cégeimet a Humán Innovációs Csoport Kft.-t és a Lift Consulting Kft.-t vezetem, ami klasszikus KKV – ként közel 20 fővel működik. Ebben a munkában magam is megélem a vezetés, irányítás, és szervezetépítés felemelő és árnyoldalait egyaránt. Coachként hosszú évek óta sikeresen dolgozok felsővezetőkkel, cégtulajdonosokkal, középvezetőkkel executive coaching eszközeivel, valamint csoportokkal (workshop, teamcoaching, tréning) a legkülönfélébb szakmai területeken és szervezet típusokban. Szemléletem személyközpontú, munkámban a szervezeteket is élő organizmusként kezelem. Munkamódszereim a belső motiváció erősítésére, és a saját erőforrások optimális felhasználására épülnek. Használom a legújabb szervezetfejlesztési eszközöket, technikákat, nagy hangsúlyt fektetek saját magam fejlődésére is, az innováció lételemem. 

Nagy Eszter

Crosssec Solutions Kft

Előadás címe: Stratégiai tervezés Az ösztönös cégvezetésnek vége. Tervek, számok, valóság, fejlődési irányok

Cégvezetőként és tanácsadóként az érdeklődésem középpontjában az áll, hogy hogyan tud a felkészült, tudatos és kompetens vezető a változásának katalizátorává válni, motiválni a csapatát, rugalmasan és gyorsan alkalmazkodni a folyamatosan változó világ kihívásaihoz a vállalkozás bármely életszakaszában.  

Tanácsadási tevékenységünk során az elmúlt 15 év, főként termelő vállalatoknál szerzett felső vezetői és fejlesztési tapasztalataimat felhasználva nagyon fontosnak érzem, hogy a magyar kis- és középvállalkozások is megismerjék a stratégiai tervezésben, a tudatos szervezetfejlesztésben, az információmenedzsmentben, az adatvezérelt döntéshozatalban, valamint a digitalizációban rejlő lehetőségeket.  

A jelenlegi gazdasági helyzetben hiszem, hogy azok a vállalatok tudnak életben maradni és növekedni, akik kellő információval rendelkeznek a belső környezetükről, jól látják a piaci lehetőségeiket, és ehhez mérten tudják meghatározni stratégiai céljaikat, majd cselekvési tervekké alakítani azokat. Turbulens környezetben a tervek és tények összehasonlítása, az adatelemzés úgy kell, hogy a vállalkozásunk mindennapjainak részévé váljon, mint a maslow-i alapszükségletek kielégítése. Ezek nélkül a fejlődés, növekedés elképzelhetetlen, valamint a mindennapi működés biztosítása is komoly kihívásokkal és nehézségekkel jár. 

Hosszú Franciska- Tulajdonos

Hosszú Tányér Gourmet -Ház

Előadás címe: Kerekasztal Beszélgetés

2015-ben a Hosszú Kávé létrehozásával csöppentem bele a vállalkozói világba. A kávézóban megtapasztaltam, milyen érzés az adott termék értékesítésén túl valami többet, valami mást nyújtani a vendégeknek. Ez adott lendületet a következő projekthez, a Hosszú Tányérhoz. Kezdetben egy kibérelhető konyhát képzeltem, amelyet baráti társaságok vehetnek igénybe. A felújítás során azonban komolyodtak a tervek, étterem lett. Pécsi célközönségre számítottam. Az elképzelés az volt, hogy jöjjenek hozzánk a hétköznapi nyüzsgésből megpihenni és nagyon jót enni. A vendégek azonban felülírták ezt, és az ország legtávolabbi pontjairól is érkeztek a foglalások.  Ez a munkámra és a koncepcióra is hatott, a covid alatti kötelező bezárás idejét a működés átgondolására fordítottam. A fő kérdés az volt, hogy azt a típusú személetet, amit a kávézóban sikerült megvalósítani, miképpen lehet olyan szintre emelni, hogy tartósan vonzó legyen az ország legkülönbözőbb pontjain élők számára is.  Az elmúlt két évben már tudatosan tereltem a vállalkozást egy általam fenntarthatónak gondolt irányba a hagyománytisztelet, közvetlenség, és minőség mentén. Kizárólag az a cél lebegett a szemem előtt, hogy a vendég egyedi figyelmet és egyedi ételt kapjon, mindezt egyszerűen, barátságos légkörben. Míg ezen dolgoztunk maroknyi csapatommal, három meglepetésszerű elismerés is érkezett, amelyre egyáltalán nem számítottunk: a Baranya Megyei Idegenforgalmi díj, a Dining Guide Top100 és a Michelin ajánlás. Ezek megerősítettek abban, hogy az irány jó, ugyanakkor a felelősség is nagy, ami ezzel jár.  

Dr. Liber Noémi

Innovációs szakértő, Intézetvezető helyettes
PTE ÁOK ITD
Független szakértő a szellemi tulajdonjogok és innováció menedzsment területén

Előadás címe: Kerekasztal beszélgetés

Az elmúlt tizenkét évben az innováció és a szellemi tulajdon menedzsment területén szerzett tudásomnak és tapasztalatomnak köszönhetően támogatom a hozzám forduló innovatív projekteket, csapatokat és startupokat. Különféle projektekben vettem részt, és magabiztosan kijelenthetem, hogy nincs két egyforma csapat, projekt vagy kihívás. Azonban pontosan ezért élvezem rendkívüli módon a munkámat, és úgy tekintek rá, mint életem és személyiségem egyik fontos alapjára. EU projektek megvalósításában is van tapasztalatom, hiszen a Pécsi Tudományegyetem, mint EIT Health RIS Hub által vállalt feladatok ellátásáért felelek. 

Kutsera Róbert – Lift Consulting kft. ügyvezető

Talent manager, tréner, Captain szakértő

Előadás címe: Kerekasztal beszélgetés Moderátora

Vezetőként, talent mangerként, trénerként, tanárként sokszínű tapasztalattal rendelkezem szervezetek fejlesztésében, erőforrásaik feltárásában.

Az emberi közösségek egyedi szervezeti formákat öltenek, miközben mégis bizonyos mintákat, törvényszerűségeket követnek működésük során. Munkám során ezeket tárom fel a velünk dolgozó cégek és szervezetek számára.

Személyközpontú megközelítéssel dolgozom. Az egyéni életutak és motivációk ugyanis meghatározó szerepet kapnak egy dinamikusan fejlődő, erős szervezet életében.
A rugalmas reagálás és az adaptivitás képessége a 21. század sikeres szervezeteinek sajátja. A fejlesztés során éppen ezért a kreativitást és innovációt támogató sajátosságok, a folyamatok feltárása, és fejlesztése nagyban hozzájárul egy-egy szervezet fejlesztésének sikeréhez.